peníze

Patria katalógy do múzea alebo majú stále ešte význam?

Je veľmi pravdepodobné, že každý z nás už aspoň raz v živote listoval v nejakom katalógu. A možno to nebolo ani tak dávno. Prečo tu ešte s nami v dobe internetu sú?

Kde a kedy sa vzali katalógy

Možno vás prekvapí, že korene katalógov siahajú celkom hlboko do histórie. Prvé lastovičky sa objavili v Benátkach už v roku 1498 a išlo o ručne písané zoznamy kníh, ktoré si mohli potenciálni záujemci kúpiť. Rozdávali sa na trhoviskách a okrem vydavateľov kníh takúto formu propagácie využívali najmä predajcovia semien a sadeníc. Keďže boli katalógy písané ručne, ich spracovanie bolo nákladné, časovo zdĺhavé a v konečnom dôsledku neboli také efektívne.

S rozmachom zásielkových služieb od 17. storočia a s rozvojom tlačiarenských technológií narastala popularita katalógov, pretože sa stávali dostupnejšími a efektívnejšími ako ich ručne písaní predchodcovia. Zákaznici si prelistovali ponuku v tlačenom katalógu a následne prostredníctvom zaslania objednávky a hotovosti cez poštu firme si nakúpili požadovaný tovar. A tento systém aj napriek moderným výdobytkom a internetu tu v istej miere s malými obmenami pretrval dodnes.

Ako je to s katalógmi v dnešnej dobe?

Pýtate sa, či aj dnes má význam investovať do katalógov, alebo sa už všetko presunulo do sveta internetu? Hoci by si mnohí mysleli, že papierovým katalógom už vďaka elektronickému obchodovaniu dávno odzvonilo, nie je to pravda.

Aj firmy, ktoré ponúkajú svoj tovar online, ešte stále posilňujú svoj predaj aj prostredníctvom klasických tlačených katalógov. Katalógy zamerané na kozmetické produkty, ale aj oblečenie, nábytok a ďalší sortiment sú teda úplne bežné aj dnes. Záujemcovia si môžu v pohodlí domova prezrieť ponuku a výskumy ukazujú, že reklamné materiály v tlačenej verzii vyvolajú v príjemcoch väčšiu odozvu, pretože pôsobia na viacero zmyslov naraz. Papier je hmatateľný, stimuluje väčšiu sieť neurónových spojení ako digitálny obrázok na monitore a ak si dáte na vizuálnej stránke katalógu naozaj záležať, získate veľmi efektívny nástroj, ktorý nielen že buduje imidž vašej firmy, ale podporí aj predaj a prinesie želané výsledky.

Katalógy sú často súčasťou marketingovej stratégie, ktorá beží spolu s online kampaňou a pomáhajú dosahovať vytýčené ciele. Vďaka dlhoročnej tradícii a efektívnej sile stále slúžia na nadväzovanie a budovanie vzťahov so zákazníkmi a sú ďalším z kanálov, ktoré máte v dnešnej dobe k dispozícii.

Cesta k vlastným katalógom je jednoduchá

Pravdou je, že úspešnejšie sú tie katalógy, ktoré sú pripravené profesionálne. Pri príprave katalógu si preto treba dať záležať, aby pôsobil moderne, pútavo a bol vkusne a zaujímavo pripravený z grafického hľadiska. Kvalitné fotografie, bezchybný text a pútavý obsah, ktorý láka prelistovať, by mali byť základom.

Rovnako dôležitá je aj prvotriedna tlač a výber vhodného papiera, ktorý podtrhne obsahovú stránku vášho katalógu. Dajte si záležať na prezentácii vašich produktov a využite všetky vymoženosti, ktoré sa vám ponúkajú, aby ste sa odlíšili od konkurencie a mali väčšiu šancu osloviť zákazníkov. Jedinečný katalóg si budú so záujmom listovať, len tak ho nevyhodia a možno sa oň podelia aj so známymi, čím vám urobia reklamu.

Ak túžite aj vy ohurovať dokonalými katalógmi a prezentovať sa z tej najlepšej strany, obráťte sa na profesionálov a vyberte si lepený, zošívaný alebo špirálový katalóg vo formáte a s povrchovým zušľachtením podľa vášho priania tu: https://justprint.sk/produkty/katalogy.

Zdroj obrázku: bbernard / Shutterstock.com

Related Articles

- Advertisement -pr clanky

Mohlo by Vás zajímat